Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

joi, 8 februarie 2018

Forme geometrice și om de zăpadă (activitate integrată)

Una din activitățile care le-a adus foarte mare bucurie școlăreilor a fost cea în care ne-am jucat puțin cu formele geometrice.
Activitatea i-a încântat foarte mult, ceea ce i-a determinat să se implice și să participe cu foarte mare plăcere, învățarea devenind astfel plăcută și interesantă.


  • Întâlnirea de dimineață : Școlăreii au purtat discuții dirijate despre anotimpul în care ne aflăm, despre vreme, despre modul în care ne protejăm împotriva frigului dimineții (purtăm îmbrăcăminte adecvată care ne protejează de frig). Am enumerat câteva obiecte de îmbrăcăminte care ne protejează de frigul iernii, printre care am adus vorba și de...căciulițe. În joacă și ca distracție am prezentat fiecare căciulițele pe care obișnuim să le purtăm la școală. Oricât de banală ar putea părea această discuție, pe noi ne-a distrat întrucât fiecare a putut spune ceva despre căciulița sa: unii au primit-o de la Moș Nicolae, alții au cumpărat-o dintr-un magazin pe care îl adoră, o fetiță are căciulița tricotată de mama ei... 
  • Matematică și explorarea mediului: Am continuat activitățile într-o notă veselă și distractivă. Școlăreii au primit un jeton care reprezintă o căciulă ornată cu forme geometrice. Potrivit codului culorilor specificat pentru fiecare formă geometrică în parte, am colorat triunghiurile cu roșu, pătratele cu albastru, cercurile cu verde și steluțele cu portocaliu. Triunghiurile, pătratele și cercurile, fiind forme geometrice, au fost analizate în amănunt și descrise. După ce am colorat și descris fiecare figură geometrică în parte, am desenat în tabel figuri geometrice astfel încât să obținem un număr egal cu cele reprezentate pe căciuliță (de exemplu, am desenat încă 5 triunghiuri pentru că, pe căciuliță sunt reprezentate 6) și am scris operația matematică: 1+5=6 (1 triunghi se afla în tabel plus 5 desenate de noi = 6). La fel am procedat și pentru celelalte forme. Rândurile tabelului le-am decupat pe rând, le-am lipit în caietele de matematică și ne-am ajutat de aceste elemente pentru a rezolva câteva scăderi: din cele șase triunghiuri am tăiat unul și am rămas cu cinci, după care am scris: 6 - 1=5. la fel am procedat și cu celelalte rânduri din tabel. 

  • Arte vizuale: la acestă activitate am încercat să dăm un plus de valoare activității desfășurate anterior și am decupat căciulița atașând-o frumos unui minunat om de zăpadă construit de noi. Școlăreii au primit o fișă reprezentând trei cercuri - figura geometrică pe care au remarcat-o că „nu are colțuri” - și le-au decupat, le-au lipit pe o coală de carton, au decupat căciulița ți au lipit-o iar la final fiecare și-a ornat omul de zăpadă după bunul plac:











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu