Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 24 septembrie 2016

Compunere: „Prima zi de școală”

Pentru fiecare școlărel prima zi de școală este specială, fie că este vorba de prima zi din viața sa de școlar, fie că este vorba de un școlărel „veteran” în astfel de emoții.
Ca în fiecare an, am împărtășit și noi emoțiile unei prime zile de școală și le-am așternut cu grijă și migală în caiete:

Prima zi de școală
                                                                       (compunere)
            Ca orice copil căruia îi vine rândul să meargă la școală, pentru prima dată am trăit și eu emoțiile acestei zile.
            Am așteptat cu mare nerăbdare clipa marii întâlniri cu ceilalți copii, cu sala de clasă, cu manualele, dar mai ales cu doamna învățătoare. Pe unii colegi îi cunoșteam de la grădiniță, pe alții îi vedeam acum pentru prima dată. Toți eram cuprinși de emoție și de nerăbdare.
            Surpriza zilei a fost „Primul ghiozdan” – un cadou din partea Primăriei. Eram nerăbdători s-o vedem pe doamna învățătoare. A apărut în fața clasei o doamnă frumos îmbrăcată, cu privirea senină și vocea blândă. Toți ne-am luminat la față și am simțit că avem alături de noi o persoană care ne iubește și este alături de noi.
            Nu vom uita niciodată această zi și, pe măsură ce cresc mare, îmi dau seama că va rămâne una din cele mai importante zile din viața mea.

                                                                                                              Pătru Maria – clasa a IV-a

Prima zi de școală
(compunere)
            Într-o frumoasă dimineață de toamnă m-am trezit cu mari emoții fiindcă era prima zi de școală. Nu știam ce mă așteaptă și eram puțin cu gțndul la grădiniță, dar auzisem numai lucruri frumoase despre doamna învățătoare de la prietena mea, Maria, care a fost eleva dânsei. Mă gândeam la școală și la noii colegi alături de care urma să stau patru ani. M-am trezit, m-am pregătit, am luat ghiozdanul în spinare și am plecat spre școală însoțită de mama mea. A urmat deschiderea anului la care au participat și bunicul și tatăl meu, ei fiind preoții satului și, prin urmare, au oficiat o slujbă de deschidere a noului an școlar. Doamna director a rostit un discurs, apoi ne-a invitat pe scenă să ne prezinte în calitate de cei mai mici școlărei. Apoi, împreună cu doamna învățătoare am plecat spre clasa noastră unde ne așteptau manualele pe băncuțe. Am răsfoit noile cărți, am vorbit cu doamna și am plecat acasă, urmând ca a doua zi să ne cunoștem mai bine.
            Mi-am dat seama încă din acea zi că mă voi înțelege foarte bine cu noii mei colegi iar pe doamna învățătoare am îndrăgit-o din prima clipă.
Bădulici Teodora – clasa a IV-a

Prima zi din clasa a IV-a
(compunere)
            Într-o zi de toamnă soarele strălucea, albinele zburau printre florile din grădină sperând să mai găsească polen iar păsările își cântau trilul înainte de a se pregăti pentru plecare.
            În acea dimineață m-am trezit prea devreme, pe la ora șase. Ora mea de trezire era opt și un sfert, dar n-am mai putut adormi cu nici un chip. Am tot încercat să adorm, dar nu am reușit. Mami, care este întotdeauna grijulie, m-a sunat de la serviciu și m-a întrebat:
         -Te-ai trezit? Hai, pregătește-te, este prima zi de școală și nu trebuie să întârzii! Ai grijă să ajungi la ora nouă la deschidere…
            -Sigur, mami, am făcut tot ce mi-ai spus: m-am spălat, m-am îmbrăcat, am luat micul dejun exact cum ai spus. Acum sunt gata să merg la școală.
            Am ajuns la timp în curtea școlii, acolo unde se desfășura festivitatea de deschidere. Erau acolo toate persoanele importante: domnul primar, doamna director, profesori iar eu mă tot gândeam: „Oare ține mult deschiderea?” Eu eram nerăbdător să discut cu colegii. Am mers în clasa noastră, am primit manualele și am împărțit tot felul de impresii strânse pe timpul vacanței. În cele din urmă am plecat acasă.
            Nu știu pentru alți școlari cum a fost, dar pentru mine această zi a fost frumoasă….și agitată.
Sultan Silviu – clasa a IV-a

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu