Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 23 martie 2018

Literele „ț” și „Ț” (fișă de lucru pentru clasa pregătitoare)

Continuăm descoperirea literelor cu exerciții ce presupun recunoașterea/scrierea/citirea literei „ț”.
Școlăreii pornesc în aventura descoperirii acestei litere prin rezolvarea unui labirint. Drumul veveriței Rița ne va conduce la litera „Ț” și astfel vom da startul unor activități distractive.
 În urma rezolvării labirintului, școlăreii își vor alege litera „ț” din șirul literelor înșirate pe ață și, fiecare pe banca sa, va compune numele veveriței cu ajutorul literelor din alfabetar (fiecare școlărel are o cutie cu litere pe care o completăm cu litera nou învățată). Prin urmare, fiecare școlărel va alcătui pe banca sa cuvântul RIȚA, adică numele simpaticei veverițe. Școlărelul care compune primul numele veveriței este invitat să expună cuvântul la tablă.
Activitatea continuă cu scrierea literelor „Ț”/„ț” pe spațiile punctate. Ca distracție, se pot folosi carioci de culori diferite în conturarea literelor: roșu pentru „Ț”; verde pentru „ț”.
Următorul exercițiu solicită atenția școlăreilor și le exersează abilitatea de a citi cuvinte. Exercițiul are la bază jocul „Eu spun mare/tu spui mic”, joc pe care îl jucăm frecvent încă de la începutul clasei pregătitoare. De data aceasta școlăreii vor citi cuvântul scris în coloana din partea dreaptă, vor contura literele cu stiloul și vor îl vor uni cu „perechea” găsită în coloana din partea stângă.
În final școlăreii vor completa litera lipsă din cuvintele care denumesc imaginile, pot scrie și ei cu litere mari de tipar cuvântul, putem forma cuvintele cu ajutorul literelor din alfabetar și, bineînțeles, vom colora imaginile.
Pentru activitatea de consolidare a literelor „Ț”, „ț” am pregătit silabe care alcătuiesc anumite cuvinte reprezentate de imagini, dar și imaginile potrivite. Școlăreii vor primi imaginile pe care le vor colora și decupa; le lipesc în caietul cu foaie velină. După ce ne asigurăm că imaginile au fost lipite, școlăreii primesc, amestecate, silabele care compun cuvintele reprezentate de imagini. Pe rând, vom despărți cuvintele în silabe, vom căuta silaba rostită ,vom forma cuvântul ți îl vom lipi în dreptul imaginii care îl reprezintă.( de exemplu, prima imagine: rață; despărțim cu toții cuvântul în silabe: ra-ță; identificăm și numim prima silabă (ra) și a doua silabă (ță); căutăm silabele în ordinea enunțată și lipim cuvântul lângă imagine. *Putem folosi aceleași imagini și ca exemplificare la tablă). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu