Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 27 octombrie 2017

Săptămâna 7: fișă de lucru M.E.M.

TEMA: Numerele, cifrele 1-5.
Îmi place să-mi provoc școlăreii în rezolvarea unor activități cât mai diverse, prin care să combin mai multe activități preferate de ei, astfel încât activitatea de învățare să se desfășoare sub formă de joc, într-o atmosferă plăcută, în care plictiseala și oboseala să nu își găsească locul.
Fiind ultimile zile înaintea vacanței, m-am gândit că ar fi foarte potrivit să colorăm, numărăm, decupăm și să lipim elemente în mulțimi. Cum nu reușim să ne desenăm singuri mulțimile( fie le conturăm prea mari și ocupăm spațiu inutil pe fișă sau în caiete, fie prea mici și atunci nu avem suficient loc pentru a așeza elementele mulțimilor) am pregătit mulțimi deja conturate. Modelul la care m-am gândit s-a dovedit potrivit pentru activitatea pe care mi-am propus-o și i-a distrat pe școlărei, în special că nu am mai desfășurat activități de acest gen și noutatea exercițiilor i-a delectat.
Fișa îi ajută pe școlărei să numere/sorteze/grupeze elementele de același fel ale unor mulțimi. Noi am desfășurat activitatea în felul următor:

  • am împărțit fișele care conțineau numărul de elemente: o veveriță, doi fluturi, trei melci, patru flori, cinci omizi. Școlăreii aveau sarcina de a colora toate aceste elemente și, între timp, le-am împărțit foarfecele și lipiciurile;
  • am numărat, în prealabil, numărul de elemente de același fel: „Câte veverițe sunt?”; „Câți melci sunt?” etc.
  • am împărțit fișele care conțineau imaginile mulțimilor și numărul de elemente;
  • am observat împreună cifrele prin care se indica numărul de elemente;
  • am decupat și lipit, în ordine, elementele mulțimilor așa cum indica cifra: 1=veveriță; 2=fluturi; 3=melci; 4=flori; 5=omizi.
Fișele folosite de noi au fost următoarele:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu