Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

duminică, 22 octombrie 2017

Ne jucăm cu silaba „ma”

Am învățat primele noastre litere iar acum a sosit momentul să le dăm sens și să le unim/citim în silabe și cuvinte. Această fișă îi va ajuta pe școlărei să citească, în adevăratul sens al cuvântului, iar citirea se va realiza treptat, în joacă, astfel încât efortul să nu fie resimțit conștient de ei și să se implice total în activitate.

Personal, nu am înțeles motivul pentru care trebuie să scriem litere de tipar în primul an de școală (respectiv clasa pregătitoare) pentru ca anul următor să scriem literele de mână. Din discuțiile cu colegii am înțeles că mulți s-au confruntat în clasa I cu următoarea situație: copilul care uita litera de mână o înlocuia - scria - litera mare de tipar chiar în mijlocul cuvântului.Dacă tot nu scriem litere de mână  în clasa pregătitoare - așa prevede programa - vom insista pe semne grafice și pe citit. Încerc să-mi învăț școlăreii să citească corect, nu doar texte scrise cu litere mari de tipar, și aceleași texte le vom transcrie anul următor în clasa I, atunci când vom scrie litere de mână. De dictări cu litere de tipar - am auzit că unele cadre didactice le practică - nici nu poate fi vorba!
Fișa la care m-am gândit o voi lucra în felul următor:

  • fiecare școlărel primește un jeton cu o imagine pe care o decupează și o lipește în caietul cu foaie velină;
  • la tablă observă cu atenție cuvântul după care, pe rând, vor selecta cuvântul potrivit imaginii și-l vor lipi;
  • vom citi împreună și pe rând cuvintele;
  • vom identifica și colora silaba „ma”.
  • voi avea grijă să insist asupra caracterelor literelor: în cuvinte apare și litera ă.

Așa că, în stilul meu, am pregătit prima fișă pentru citit care  - sper - îi va încânta pe școlăreii mei:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu