Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

marți, 10 octombrie 2017

M.E.M.: Numărul și cifra 1

Pentru prima lecție mai „serioasă” la M.E.M. am conceput activitatea sub forma unui joc astfel încât să obțin o cât mai mare implicare a școlăreilor.
Tema centrală a acestei săptămâni este „Bogățiile toamnei” așa că ne-am axat pe fructe și legume. De un mare ajutor mi-au fost jetoanele folosite în cadrul activității desfășurate pe baza poveștii „Omida mâncăcioasă”. Atunci, pentru a pune în scenă secvențele poveștii, am confecționat jetoane cu fructele pe care omida le-a mâncat în fiecare zi. Acum mi-au fost extrem de utile deși, pe lângă ele, am mai confecționat și câteva legume, așa, ca să le putem așeza la loc de cinste, printre cele mai gustoase bogății ale toamnei.
Activitatea - fiind prima din această zi - a început cu întrebări despre anotimpul în care ne aflăm, ne-am amintit lunile de toamnă, am numit ziua de astăzi, luna etc. I-am anunțat pe școlărei că Zâna toamnă, în mărinimia ei, a lăsat la mine pe catedră o colecție întreagă din cele mai gustoase bogății ale sale dar, ca să le putem vedea și admira, trebuie să fie foarte atenți și să răspundă corect la ghicitori (am improvizat rapid o poveste: Zâna toamnă ne privește pe fereastră și observă dacă suntem cuminți și atenți, dacă ascultăm în liniște versurile ghicitorilor și ridicăm mâna pentru a răspunde. Se pare că a funcționat! Școlăreii au renunțat la formularea răspunsurilor în cor...). Cel mai cuminte și disciplinat școlărel care va răspunde corect la ghicitoare va avea voie să vină la catedră și să selecteze imaginea potrivită cu răspunsul său.
Am citit următoarele ghicitori:
Balon desumflat
Galben, colorat,
Are mustăcioară
Și îi spunem....PARĂ.

Este un fruct acrișor
Roșu, verde, gălbior
În poveste-i otrăvit
Ghicește fructul oprit!  MĂRUL

Verde, lung, din vrej l-aduni
Toamna la murat să-l pui. CASTRAVETELE


Acrișoare sunt și bune
Brumării li se mai spune
Eu la fiert dacă le pun
Fac cel mai gustos magiun. PRUNELE

O parte din școlărei au selectat fructul/leguma indicată, alții au ieșit la tablă pentru a forma o mulțime cu o pară/măr/castravete/prună, altora le-a revenit misiunea de a scrie cifra potrivită numărului de elemente (1). Astfel toți școlăreii au trăit bucuria de a ieși la tablă și a-i demonstra Zânei Toamnă cât de atenți și isteți sunt.
După ce am încheiat această parte a activității i-am cântat Zânei cântecul „A...a...a...acum e toamnă, da!”, ne-am încălzit mânuțele și am scris cifra 1.
Spre finalul activității, pentru a potoli vânzoleala iscată de „Gata, doamna, am terminat!”, i-am rugat să aducă la catedră caietul și, dacă au scris frumos, vor primi o bulinuță drept recompensă dar și dreptul de a desena un aricel pe tablă, ajutați de versurile reținute ieri.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu