Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

duminică, 1 octombrie 2017

Jetoane utile confecționate de școlărei


Ca învățător, am știut dintotdeauna valoarea inestimabilă a...colilor. Folosesc 100% spațiul oferit de coala A4 și imprim - pe cât posibil - orice coală față/verso. În plus, am mare grijă ca fiecare coală să-și găsească un loc firesc fie în portofoliul elevilor, fie în activitățile de zi cu zi.
De regulă reușesc să transmit acestă grijă față de coli și elevilor mei care tratează fiecare fișă cu mare responsabilitate. În plus, consider că pe fiecare pagină albă elevii depun tot efortul și imaginația pentru a realiza o lucrare cât mai reușită. Pe aceste coli, școlăreii lucrează cu maximă concentrare. Este vorba de munca lor, cea care reflectă cel mai bine activitățile școlare. Acordând o atenție deosebită acestor fișe, elevii învață și simt că munca lor este apreciată. Tocmai de aceea, în activitățile desfășurate, încerc - pe cât posibil - să planific și ce anume voi realiza cu lucrările elevilor, în ce mod ne vor fi de folos, cum le vom utiliza în cadrul activităților astfel încât școlăreii să realizeze cât de utilă este munca lor.
Una din activitățile de bază ale școlăreilor din clasa pregătitoare este coloratul. Colorăm pe fișele de lucru respectând indicațiile, dar, uneori, colorăm și pentru a ne distra. Săptămâna trecută școlăreii și-au manifestat dorința de a colora ceva...orice...așa că am imprimat câteva rechizite școlare și le-am distribuit fiecăruia, cu rugămintea să le coloreze cât mai frumos. Aceste fișe de colorat nu făceau neapărat obiectul activității noastre așa că nu-și avea rostul să le adaug la portofoliul elevilor și, pentru că nu-mi place să irosesc munca minuțioasă a elevilor mei, m-am gândit la o soluție: voi confecționa jetoane chiar din obiectele colorate de ei.
 Ideea este simplă și practică, în special că, la clasa pregătitoare, avem nevoie de foarte multe materiale de acest fel.
Am decupat fiecare obiect școlar decupat de elevi și le-am plastifiat. Le voi folosi în cadrul diverselor activități desfășurate la clasă, nu înainte de a le arăta școlăreilor ce anume am confecționat din fișele colorate de ei săptămâna trecută.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu