Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

marți, 26 septembrie 2017

Săptămâna 3: fișă de lucru C.L.R.(IV)

TEMA:Denumirea obiectelor din imagini; alcătuirea de propoziții; identificarea numărului de silabe ale cuvintelor.
Școlăreii vor avea de îndeplinit următoarele obiective:


  • să observe imaginile și să pronunțe, printr-un singur cuvânt, imaginea observată (Ce observăm în prima imagine? Dar în a doua? Ce cuvinte observăm pe primul rând? Dar pe al doilea rând?
  • să despartă cuvintele în silabe;
  • să identifice numărul de silabe din cuvinte;
  • să reprezinte grafic silabele cuvintelor;
  • să localizeze poziția sunetului „a” în cuvintele identificate.
De fiecare dată când primesc o astfel de fișă, școlăreii sunt solicitați să „citească” imaginile: cu degețelul pe fiecare imagine, ei „citesc” cuvântul observat. Este un exercițiu excelent pentru captarea atenției. Se „citesc” imaginile, în cor, de două-trei ori, după care li se adresează întrebări de genul:
  • Ce observăm în prima imagine? Dar în a treia?
  • Cine vrea să „citească” primul rând de imagini? Dar al doilea rând?
Activitatea continuă cu despărțirea fiecărui cuvânt în silabe; identificarea poziției sunetului „a” în cuvintele „citite”și rezolvarea cerințelor enunțate - pe fișă - la punctele 3 -6. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu