Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

marți, 29 august 2017

Alfabet din zăpadă artificială

Oricât m-aș strădui, nu pot să mă abțin în a-mi surprinde școlăreii cu un nou „look” al clasei la fiecare început de an școlar.
Anul trecut am confecționat din plăci de tavan fals Sistemul Solar și mi-am promis că acest decor atât de migălos îmi va satisface nevoia de decor pentru mulți ani alături de școlărei... N-a fost așa! sistemul solar ne va însoți, bineînțeles, și anul acesta în călătoria cunoașterii noastre și  școlăreii vor urca rând pe rând în rachetă (mă rog, pozele lor). Totuși, o clasă care-și așteaptă cei mai mici școlărei - cei de clasa pregătitoare - merită un decor mult mai colorat și mai atractiv. Așa că, din plăci de zăpadă artificială, voi confecționa literele mari de tipar, le voi picta cât mai colorat și le voi afișa pe perete. Literele au „chipuri” ceea ce le dă personalitate. Mă gândesc că vor fi foarte utile în desfășurarea unor jocuri precum:

  • școlăreii vor evidenția (cu ajutorul unui pointer) litera pe care o învățăm într-un anumit moment;
  • pe fiecare literă putem atașa cu ace litera - surioară mai mică sau imagini ale unor cuvinte care au sunetul inițial respectiv;
  • școlăreii pot observa litera și, pe baza celor observate, să o modeleze din sârmă/plastilină.
Idei de alte jocuri sunt sigură că îmi vor veni pe parcurs, astfel încât școlăreii să se distreze învățând alfabetul și descifrând tainele literelor. Deocamdată sunt la început cu munca de confecționare a acestui decor, dar m-am gândit că ideea ar prinde bine și altora. Iată primele litere:

Cum experiența este cel mai bun profesor, voi povesti și modalitatea prin care voi reuși să le decupez.... dar după ce voi reuși acest lucru!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu