Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

luni, 19 septembrie 2016

Prima noastră lecție de istorie

Astăzi am desfășurat prima noastră lecție de istorie.

În încercarea de a păstra cât mai mult misterul și de a le stârni curiozitatea, manualele de istorie (chiar dacă sunt - încă - cele din vechile ediții) le-am distribuit chiar astăzi. Pe scurt, lecția s-a desfășurat cam așa:

  • Am lansat provocarea de a găsi cât mai multe explicații ale cuvântului „istorie”: Ce credeți că este istoria? De ce credeți că este important să aflăm despre faptele strămoșilor noștri? Cum credeți că au reușit istoricii să afle atât de multe despre trecutul îndepărtat al popoarelor?
  • Am scris cu un marker roșu cuvintele cheie istorici, dovezi istorice, arheologi, muzee;
  • Treptat, în urma răspunsurilor oferite de ei, am afișat la tablă planșele ce reprezentau imaginile diverselor izvoare istorice (monede vechi, un fragment din Columna lui Traian, unelte dacice, o inscripție - toate sunt postate la lecția „Ce este istoria?”) 
  • Am distribuit manualele asigurându-i că din aceste cărți vom învăța mult mai multe amănunte despre trecutul țării noastre și nu numai;
  • Le-am împărțit fișa de portofoliu care cuprindea schița lecției și imagini cu dovezile istorice afișate și la tablă;
  • Am hotărât pe unul din pereții clasei să îl dedicăm acestei materii și am afișat la loc de cinste titlul - Pagini de istorie - și citatul extrem de reprezentativ al lui Nicolae Iorga;
  • Am „înșirat” pe ață de undiță toate planșele pregătite pentru astăzi;
  • Am încheiat cu câteva întrebări cheie despre istorici, dovezi istorice, arheologi, muzee, etc. 
Lecția a fost un succes din moment ce toți au declarat că este frumoasă istoria și vor încerca să afle cât mai multe lucruri noi despre trecutul îndepărtat al țării noastre. 
Deocamdată, peretele dedicat istoriei arată cam așa:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu