Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

miercuri, 17 august 2016

Matematica- o hartă a numerelor mari!

Vă amintiți eterna întrebare: „Bine, dar ce-i trebuie unui copil atâta matematică?” Este drept, noțiunile prevăzute de Programă sunt, uneori, greoaie, plictisitoare, greu de „cuprins” de mintea fragedă a micuților școlărei. Zilele trecute mă gândeam la utilitatea de a
scrie/citi/ordona/compara/rotunji numerele mari. Unii părinți chiar „reclamau” că nici măcar la bani nu se mai operează cu asemenea numere. Și atunci mi-am amintit că școlăreii mei sunt fascinați de hărți. Le place să observe, să urmărească și să descopere, așa cum mulți copii o fac la această vârstă. Așa că m-am apucat de treabă și, pe o hartă a României pe care sunt localizate o parte din orașele importante, am trecut numărul de locuitori al fiecărui oraș. Cerințele pot fi formulate în cel mai „creativ” mod cu putință:

  • Scrie cu cifre, apoi cu litere, numărul de locuitori al unui oraș al cărui nume începe cu vocala „o” - ORADEA
  • Găsește orașele a căror denumire începe cu vocala „a” și compară numărul de locuitori ai acestora
  • Așează în ordine descrescătoare, în funcție de numărul de locuitori, orașele a căror denumire începe cu „b”
  • Câți locuitori are orașul? - învățătoarea sau un coleg spune numele unui oraș iar un elev răspunde citind numărul de locuitori cu voce tare.
  Bine, cerințele pot continua, se pot rotunji numerele, se pot concepe cerințe pentru care elevii să noteze cu adevărat  sau fals, harta poate fi utilă și în cadrul adunării/scăderii numerelor, totul depinde de imaginația fiecăruia. În plus, dacă lipim harta pe un carton rezistent și o decupăm cu grijă, vom avea un excelent șablon pentru orele de geografie!
Sper că ideea vi se pare interesantă. Eu abia aștept să o folosesc în cadrul orelor de matematică... și nu numai.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu