Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 20 august 2016

Joc pentru scriere creativă (IV)

Pentru că nu am știut exact cum să denumesc acest joc, i-am găsit titlul următor: „Spune în cât mai multe feluri!” - deși s-ar putea să revin asupra acestui nume.
Totuși, prin acest joc elevii vor dobândi o exprimare „flexibilă” întrucât îi provoacă să înlocuiască un anumit cuvânt de bază cu alte noțiuni. Acest lucru le „lucrează” imaginația și îi va determina să evite acele repetiții supărătoare ale unui cuvânt atunci când alcătuiesc compuneri.

Jocul se poate desfășura fie cu ajutorul unor jetoane pe care să fie desenate diferite obiecte (creion, stilou, penar ),  imagini cu animale diverse, fructe, legume etc., fie pot fi scrise pe cartonașe denumirile. Aceste cartonașe se introduc într-o cutie din care un elev extrage un bilet/jeton, îl arată sau citește cuvântul tuturor copiilor după care, într-un timp relativ scurt, ei vor scrie un scurt text despre acesta, folosind cât mai multe cuvinte „înlocuitoare”.       Exemplu : Cuvântul „creion”                          Am primit în dar un creion minunat. Acest obiect mă va ajuta să schițez cele mai reușite desene din viața mea. El va reprezenta un bun prieten și la orele de geometrie. Instrumentul, deși simplu, este indispensabil oricărui școlar. Pot spune că este chiar o unealtă prin care îmi pot transmite ideile și pune în practică imaginația. Deci, îl prețuiesc și va fi însoțitorul meu pretutindeni.        La finalul timpului acordat elevii vor citi cu voce tare textele compuse.       O continuare a jocului ar putea fi ca, pe tablă, să fie scris cuvântul – cheie iar în jurul lui să fie scrise cuvintele înlocuitoare. Puteți folosi culori diferite în scrierea acestora!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu